יום ראשון, 17 ביולי 2011

מאוד אטרקטיבי להיות אינטראקטיבי

אינטראקטיביות מוגדרת כיצירת דו שיח עם מפעילה (קוד פתוח, 2011) יכולת זו מודגמת ביתר שאת במרחב הדיגיטאלי המאפשר מעבר מהיר בין דפי האינטרנט, היפרטקסטואליות ומזמן תוכנות אינטראקטיביות כתוכנות של מעבד תמלילים וציור.


בניית אתרים אינטראקטיביים הפכה כיום לעניין שבשגרה. בעלי עסקים מבינים שאתר אינטראקטיבי הוא בעל סיכוי גבוה יותר לשימור ושיפור הקשר עם קהל הלקוחות ומאפשר שקיפות ושיתופיות. האתרים האינטראקטיביים מסייעים ללקוחות ולקהל הלקוחות הפוטנציאליים לחוש אמון כלפי האתר ולהעדיף אותו על פני המתחרים

ראיה לכך ניתן למצוא באתר של דואר ישראל.

ניתן ורצוי ליישם עקרונות של אינטראקטיביות גם בהוראה.

סימס (1997) טוען כי אינטראקטיביות בלמידה מהווה מנגנון הכרחי ויסודי לרכישת ידע ולפיתוח מיומנויות קוגניטיביות ופיזיות כאחד. אי לכך, על מנת להפוך תהליכי למידה למשמעותיים ויעילים עבור הלומד על הלמידה להיות גם היא אינטראקטיבית ולזמן שיתופיות של הלומדים.

כיום ניתן לראות ניצנים של למידה אינטראקטיבית גם במערכת החינוך, אולם לא די בניצנים אלו. למידה אינטראקטיבית צריכה להוות עמוד התווך של הלמידה כמנוע המניע אל עבר למידה משמעותית, רלוונטית ללומד ואשר מאפשרת לו הבעה של קולו האישי.

אז במקום לדבר על, נלמד איך לעשות את...

לבניית אתרים אינטראקטיביים מספר עקרונות חשובים. ראשית, על אתרים אלו לאפשר לגולשים להשמיע את קולם מתוך מגמה ליצור תקשורת דו סיטרית ואינטראקטיבית. לשם כך, ניתן להשתמש במספר פורמטים כגון: פורומים, קהילות, בלוגים, רשתות חברתיות, צ'אט ועוד. (http://www.bonsite.co.il/News.asp?ID=58)


במידה ונרצה להעריך את הלמידה כאינטראקטיבית יש לכלול בתוכה מספר אלמנטים כצפייה, חיפוש, עשיית שימוש, בנייה ויצירה. עקרונות אלו מאפשרים ללומד להיות פעיל בלמידה ובכך מיישמים אינטראקטיביות (simes,1997).

יישום עקרונות אלו יהפוך את קהל הלומדים לפעיל, סקרן ושותף לתהליך הלמידה כי למידה אינטראקטיבית היא סופר אטרקטיבית!!!!


ביביליוגרפיה

קוד פתוח, 2011. אינטראקטיביות. אוחזר ב-8 ביולי 2011 מתוך:


http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%90%D7%99%D7%A0%D7%98%D7%A8%D7%90%D7%A7%D7%98%D7%99%D7%91%D7%99%D7%95%D7%AA



בניית אתרים אינטראקטיביים (ח"ת). אוחזר ב- 16 ביולי 2011 מתוך

http://www.bonsite.co.il/News.asp?ID=58



Sims,R(1997). Interactivity: A Forgotten Art . Retrieved July 16, 2011 from

http://www.gsu.edu/~wwwitr/docs/interact/



אין תגובות: